Het bekende frisdrank merk Coca-Cola heeft een leuke nieuwe manier bedacht om recycling populairder te maken. Samen met het bedrijf Grey Dhake in Bangladesh heeft het bedrijf een online game ontworpen waarbij geen virtuele munten moeten worden gespaard, maar lege flessen!
In de game moet je binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk lege cola flessen en blikjes in de recyclingbak gooien, door met je muis te slepen. Door genoeg flessen en blikjes te sparen kun je naar het volgende level gaan.
Het bekende frisdrank merk Coca-Cola heeft een leuke nieuwe manier bedacht om recycling populairder te maken. Samen met het bedrijf Grey Dhake in Bangladesh heeft het bedrijf een online game ontworpen waarbij geen virtuele munten moeten worden gespaard, maar lege flessen!
In de game moet je binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk lege cola flessen en blikjes in de recyclingbak gooien, door met je muis te slepen. Door genoeg flessen en blikjes te sparen kun je naar het volgende level gaan.
Het spel lijkt misschien eenvoudig maar het effect wat het heeft is groot. In Bangladesh waar de game gestart is, heeft het al grote bekendheid en de recycling is enorm toegenomen. Volgens de makers zal de bekendheid snel over de wereld verspreiden, zodat iedereen de game gaat spelen én in real-life ook meer gaat recyclen!
Om de game te spelen ga naar: http://www.cokerecycling.com/Coke-Recycling-Game