Renewi, vestiging Houthalen 1538

      Reacties uitgeschakeld voor Renewi, vestiging Houthalen 1538

Je kunt je afval wegbrengen naar de stort in Houthalen-Helchteren. Controleer de openingstijden van tevoren op de website van de gemeente Houthalen-Helchteren om onverwachte kosten en wachttijden te vermijden. Op de website staat ook aangegeven welke regels er bij de milieustraat van Houthalen-Helchteren gelden, welke afvalsoorten je kunt wegbrengen en wat dit kost. Veel milieustraten, afvalstations en vuilstorten hanteren andere tarieven, het kan dus lonen om dit goed uit te zoeken. Soms ben je niet verplicht om je afval bij je eigen gemeente Houthalen-Helchteren in te leveren, maar kun je het bij een buurgemeente kwijt. Het kan ook goedkoper zijn om een afvalbak te huren. Dat bespaart je dan gelijk het zelf wegbrengen en slepen met afval naar de stort!

Openingstijden

Maandag: 08:00-17:30
Dinsdag: 08:00-17:30
Woensdag: 08:00-17:30
Donderdag: 08:00-17:30
Vrijdag: 08:00-17:30
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten


De stort in Houthalen-Helchteren is het drukst op woensdagen, vrijdagen en zaterdagen. Veel mensen hebben dan een vrije dag of gebruiken het weekend om hun afval weg te brengen naar de stort. Ook rond feestdagen kan het erg druk zijn, vooral net vóór of na een vrije dag. Het komt wel voor dat je dan meer dan een half uur moet wachten bij de vuilstort in Houthalen-Helchteren. Wil je wachttijden vermijden? Kom dan op een doordeweekse ochtend of vroege middag, bij voorkeur op maandag, dinsdag of donderdag. Controleer de openingstijden van tevoren op de website van de gemeente Houthalen-Helchteren om onverwachte kosten en wachttijden te vermijden.

Adres 3530 Houthalen-Helchteren

Gemeente: Houthalen-Helchteren, België

Telefoon: 0800 11 114
Status: Operationeel, zie openingstijden


Website

Renewi, vestiging Houthalen 1538

Feedback van bezoekers
'Waardeloos bedrijf. Containers worden in het midden van de weg teruggeplaatst met ongeval tot gevolg. Onmogelijk hier over te klagen, bij Renewi antwoorden ze zelden of nooit. Ook het schema van ophalingen veranderen (waarbij Renewi meer zou verdienen), blijkt een onmogelijke opgave. Tot slot laten de ophalers ook regelmatig containers staan omdat ze denken electroafval gezien te hebben tussen het grof vuil (wat onwaar is). Als je ze daar over aanspreekt vragen ze een foto van de container door te sturen…. Dat is toch de omgekeerde wereld, laat de ophalers dat eens zelf bewijzen met een foto! Maar uiteraard kunnen ze dat niet!!! Ambeteer uw klanten maar verder, ik heb alle contracten voor al onze bedrijven opgezegd bij renewi. Oh ja, bijna vergeten, voor grof vuil hanteren ze ook nog eens een opzeggingstermijn van 6 maanden. Die hebben we maar betaald, alles om van Renewi verlost te zijn Update na reactie Renewi : Vele malen heb ik gemaild naar CustomerCare.North@renewi.com, maar dat is een lachtertje, want het enige wat ze doen is rond de pot draaien. "Customer Care" bestaat gewoon niet bij Renewi!'
'Moet je maar is lekker vragen aan Sofie verantwoordelijke van kantel & huis aan huis die de mensen nog niet ineens te woord wilt staan niets maar dan niets wilt trug bellen waarom ze mensen aan de deur zet Tom planner van huis aan huis die knikt maar alleen nja nja nja 🫣😅 Carlo planner van huis aan huis en die denkt dat hem de groote baas is en dan nog schrik heeft om mensen te woord staan en interim op de mensen afstuurd 🫣😅'
'Ik ben al 6 jaar klant bij deze bedrijf,altijd correct betaald en eerlijk geweest,vorige week mijn 1000l restafvalcontainer niet buiten kunnen plaatsen dag ervoor wegens dat ik in buitenland was voor dringende redenen en dag later gebeld en gevraag of ze een andere dag kunnen komen leeghalen en ze zijn ook langs geweest.. week later een factuur ontvangen van 74€ voor extra ledeging (terwijl eerste keer geen ledeging werd gebeurd) en dit is al een paar keer gebeurd in het verleden maar het is de1ste keer dat julie een factuur opsturen voor 2 DE LEDEGING terwijl het maar 1x is gebeurt in het zelfde maand.. heb deze factuur betaald ondertussen omdat mevrouw aan de telefoon zo arrogant en kort was..bij deze mag iedereen weten hoe “professioneel” julie klanten behandelen… mvg Garage G-power uit Lummen'


Wat gebeurt er met jouw afval?

Afval dat je inlevert bij het afvalbrengpunt is geen eindstation, maar juist het begin van een nieuwe kringloop. Veel afvalstromen worden gesorteerd, gereinigd en verwerkt tot nieuwe grondstoffen of producten. Denk aan metalen uit elektronica, compost uit GFT-afval of kunststofgranulaat uit plastic verpakkingen.

🔍 Lees hier meer over de recyclingprocessen achter het afval dat je inlevert.

Wist je dat...

  • Eén oude wasmachine bevat tot wel 10 kilo aan herbruikbare metalen
  • Textiel dat je inlevert kan eindigen als isolatiemateriaal in gebouwen
  • Bouwpuin wordt verwerkt tot fundering voor nieuwe wegen
  • Je met afvalscheiding gemiddeld 200 kilo restafval per jaar kunt besparen

Tip van de maand

Check vóór je iets wegbrengt of het nog bruikbaar is. Kringloopwinkels nemen vaak nog werkende apparaten, meubels of servies aan. Zo geef je spullen een tweede leven en voorkom je onnodig afval.

📍 Bekijk kringloopwinkels bij jou in de buurt

Handige links