Je kunt je afval wegbrengen naar de stort in Oostende. Controleer de openingstijden van tevoren op de website van de gemeente Oostende om onverwachte kosten en wachttijden te vermijden. Op de website staat ook aangegeven welke regels er bij de milieustraat van Oostende gelden, welke afvalsoorten je kunt wegbrengen en wat dit kost. Veel milieustraten, afvalstations en vuilstorten hanteren andere tarieven, het kan dus lonen om dit goed uit te zoeken. Soms ben je niet verplicht om je afval bij je eigen gemeente Oostende in te leveren, maar kun je het bij een buurgemeente kwijt. Het kan ook goedkoper zijn om een afvalbak te huren. Dat bespaart je dan gelijk het zelf wegbrengen en slepen met afval naar de stort!
Openingstijden
Maandag: 07:00-18:00
Dinsdag: 07:00-18:00
Woensdag: 07:00-18:00
Donderdag: 07:00-18:00
Vrijdag: 07:00-18:00
Zaterdag: 07:00-12:00
Zondag: Gesloten
De stort in Oostende is het drukst op woensdagen, vrijdagen en zaterdagen. Veel mensen hebben dan een vrije dag of gebruiken het weekend om hun afval weg te brengen naar de stort. Ook rond feestdagen kan het erg druk zijn, vooral net vóór of na een vrije dag. Het komt wel voor dat je dan meer dan een half uur moet wachten bij de vuilstort in Oostende. Wil je wachttijden vermijden? Kom dan op een doordeweekse ochtend of vroege middag, bij voorkeur op maandag, dinsdag of donderdag. Controleer de openingstijden van tevoren op de website van de gemeente Oostende om onverwachte kosten en wachttijden te vermijden. Adres
Zandvoordeschorredijkstraat 83
8400 Oostende
Gemeente: Oostende, België
Telefoon: 059 70 71 40Status: Operationeel, zie openingstijden
Website
Feedback van bezoekers
'Ik had via de website info gevraagd omtrent een bestelling. Wanneer de verkoper ter plaatse kwam, had deze de prijs gegeven voor de bestelling zonder enige informatie omtrent extra kosten. Er was geen informatie op de website omtrent extra kosten voor levering, dit werd niet vermeld tijdens het bezoek en geen offerte of email werd verstuurd als bevestiging, wat ik vreemd vond. Na de levering krijg ik een factuur die 65% hoger ligt door extra transportkosten.
Na deze te betwisten en vragen te stellen, krijg ik zonder antwoord op mijn (aangetekend schrijven) vragen een dagvaarding zonder dat Remondis enige communicatie of bevestiging heeft gegeven of gekregen voor extra kosten.
Hun argument is dat ik akkoord gegaan ben met extra leveringskosten omdat ik de termen en voorwaarden heb afgevinkt op de website wanneer ik een bericht gestuurd heb op de website. Absurd en onprofessioneel. Ik heb zonder erkenning van correctheid het bedrag betaald zodat ik niet meer tijd moet besteden aan dit bedrijf.
Ondertussen heb ik via een ander bedrijf meer materiaal laten leveren voor dezelfde prijs, effectief met levering inbegrepen.'
'Erg duur. Ik zag wat simpele dingen en betaalde 108 euro'
'Als men bedrogen wil worden bent u bij deze firma aan het juiste adres. Rekenen ineens container meer dan dubbel aan. (Waar de prijzen bij hen sowieso al veel duurder zijn dan elders.) Zogezegd niet conform. Als men telefonisch contact wil opnemen is de dienst facturatie nooit bereikbaar. Via een omweg belooft men terug te bellen wat men niet doet. Stuurt wel aanmaningen. Aan de recensies te zien is dit hun dagelijkse praktijk. Echte mafia. Zo'n mensen als u dat nog mensen kan noemen wens je alleen nog faillissement toe.'
Wat gebeurt er met jouw afval?
🔍 Lees hier meer over de recyclingprocessen achter het afval dat je inlevert.
Wist je dat...
- Eén oude wasmachine bevat tot wel 10 kilo aan herbruikbare metalen
- Textiel dat je inlevert kan eindigen als isolatiemateriaal in gebouwen
- Bouwpuin wordt verwerkt tot fundering voor nieuwe wegen
- Je met afvalscheiding gemiddeld 200 kilo restafval per jaar kunt besparen
Tip van de maand
Check vóór je iets wegbrengt of het nog bruikbaar is. Kringloopwinkels nemen vaak nog werkende apparaten, meubels of servies aan. Zo geef je spullen een tweede leven en voorkom je onnodig afval.
📍 Bekijk kringloopwinkels bij jou in de buurt
Handige links